Pleśniak / Kruszon / Skubaniec.



Pleśniak, kruszon, skubaniec, jak zwał tak zwał
ważne, że jest pyszne i to jedno z moich ulubionych ciast z owocami.
Krucha skorupka z wierzchu i od spodu, a w środku nadzienie z kwaśnych owoców i piana z białek.
Przepis z zeszytu babci :)

Składniki:
- 1/2 kg mąki
- 2/3 szkl. cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia (dałam czubate)
- 1 kostka margaryny
- 5 żółtek (dałam 6)

dodatkowo:
- 5 białek (miałam 6)
- kakao
- owoce (u mnie czarna porzeczka ze słoika - mogą być świeże, ważne żeby były kwaśne)

Składniki zagnieść, podzielić ciasto na dwie części. Do większej dodać ok. 5 łyżeczek kakao i dobrze wymieszać. Ciasto schłodzić w zamrażlniku.  Pianę z białek ubić na sztywno i pod koniec dodać szklankę cukru - jeszcze chwilę ubijać. Ciemną część wyjąć wcześniej i wyłożyć na tortownicę, następnie wyłożyć owoce, później pianę z białek, a na koniec zetrzeć na tarce/ kruszyć / skubać pozostałą - mniejszą część zamarzniętego ciasta. Piec około 50 minut (tak było w przepisie, ja piekłam na "oko" do suchego patyczka w 180ºC - tym razem nieco przepiekłam ale i tak wyszło dobre!)
Smacznego!





Komentarze

  1. Ja tez robię z czarną porzeczką, pleśniak jest przepyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Probowalam raz, nie wyszedl. Moze sie przelamie i sprobuje znowu, tym razem z twojego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi raz też nie wyszedł... dałam za dużo owoców, które puściły sok i czekoladowy spód na środku był trochę surowy. Tym razem pamiętając tamten incydent ciasto przepiekłam :) myślę, że następnym razem będzie lepiej! :D

      Usuń
  3. Nigdy nie próbowałam ale wygląda zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W mojej rodzinie zawsze nazywany pleśniakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię pleśniaka, chętnie wypróbuję Twój przepis. Na zdjęciu widać, że ciasto się udało:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo często to ciasto gości na moim stole, polecam wszystkim- PYCHA. Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty