Kuch z cynamonowym twarożkiem.





Kolejna odsłona drożdżowego wypieku zimowego.
Pyszne wilgotne ciasto drożdżowe z cynamonowym twarożkiem i skórką pomarańczową (domowej roboty).
Przepis (z małymi modyfikacjami) wzięłam z książki "Polska na słodko" - gdzie podane przepisy na desery pochodzą ze wszystkich regionów Polski; ten pochodzi z Pomorza i Kujaw.

Składniki:
-1/2 kg mąki
-15 dag cukru
-10 dag masła
-3-4 dag drożdży
-2 jaja
-tłuszcz do blachy
-1/2 szkl mleka (ciepłego! ale nie gorącego)
-rodzynki - namoczone w rumie (ten zlałam potem do twarożku)
-olejek pomarańczowy + skórka pomarańczowa

Cynamonowy twaróg:
-1/2 kg twarogu x2 mielonego
-2 zółtka
-3 łyżki śmietany
-cynamon
-cukier do smaku (dałam trochę więcej niż pół szklanki)
-cukier waniliowy
-rum z rodzynek (około 50 ml)


Ser rozetrzeć z żółtkami, śmietaną, cukrem, cynamonem, rumem.
Mąkę przesiać, drożdże rozetrzeć z łyżką cukru, dodać 2 łyżki ciepłego mleka, troszkę mąki i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Masło delikatnie roztopić. Do mąki dodać zaczyn drożdżowy, resztę mleka, zagniatać ciasto dodając stopniowo masło i jaja. Miękkie elastyczne ciasto rozwałkować na wielkość blachy; przełożyć do niej, wierzch przykryć masą serową. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (ja wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 40 na 20-30 minut). Ciasto piec w temp. 180°C-190°C przez ok 40 minut - do suchego patyczka i aż twaróg się zarumieni.

Smacznego!



Komentarze

  1. Wygląda mega apetycznie :) Słowo "ciasto drożdżowe" w połączeniu z pojęciem "wilgotne" działają na mnie elektryzująco :) Bardzo chętnie skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyrośnięte, najlepsze na świecie !! Mniam :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty